måndag 31 december 2012

Fireworks

Låt mig genast säga det: Jag är inte en vän av smällare och raketer!

Visst har barnen haft sin period då villaavslutningen var det största i världen på grund av fyrverkerier och hejdundrande kanonslag, men tack och lov är den perioden förbi. Numera firar min man och jag veneziaden ensamma  på sommarstugan tillsammans med nästan 100 ljuspunkter (facklor, värmeljus, lyktor etc). Men, hoppsan, nu är jag lite efter eller före, hur man nu räknar. Det är nyårsafton och inte sista lördagen i augusti.

Nyårsaftonen har två höjdpunkter: Middag för en i Finlands TV (16.45 i år) och Grevinnan och betjänten i Sveriges TV (20.45). Därefter kan jag tänka mig att sabrera en skumvinsflaska (har gjort det en gång på kurs och inte vågat försöka på nytt, det lyckades väldigt bra då, men ...).

I stället för fyrverkerierna ska jag bjuda på foton från Den magiska fontänen i Barcelona (tagna i februari 2009 då jag fyllde mina mogna 50). Det kallar jag ljusfenomen i all sin skönhet programmerade till mäktig musik. Det var något för både ögat och örat med alla färger och rytmer.


 GOTT  NYTT  ÅR!












Inga kommentarer:

Skicka en kommentar