lördag 22 december 2012

Kvinnlig intuition, glaskulesyn ...

Jag tror hårt på kvinnlig intuition. Den har fört oss långt här i livet. Sen tror jag att vissa har utrustats med lite mer fingertoppskänsla än andra. Kanske de är mer lyhörda eller så har de bara mer tur.

Själv har jag "uppfunnit" en massa saker som jag sen hittat i affärerna några år senare. Det enda jag nu i hastigheten kommer på är toalettbordet som såg ut som en pulpet. Under locket förvarade man sminkgrejorna och på locket fanns spegeln. Fiffigt! Men jag gjorde inget av idén utan kunde bara konstatera att en av mina yngre kusiner sedermera hade ett sådant bord i sin ägo.

Ibland är man på jakt efter ett speciellt klädesplagg. Man vet precis vad man vill ha, men finns det i butikerna? Nej och åter nej! Kanske sen när det inte mera är aktuellt. Jag var en gång på jakt efter något så enkelt som en svart topp. Visst hittade jag svarta toppar, men de hade alla krusiduller och brodyrer i halsringningen. Efter att ha sprungit i de flesta affärer lyckades jag till slut hitta en enkel, vanlig topp.

När yngste sonen skulle konfirmeras kom jag på att det skulle vara bra med ett bordsset, ni vet tre bord som placeras under varann. Min svärmor hade ett sådant. Men då var det inte på modet i möbelaffärerna. Slutligen fick jag tips att det fanns i en nätbutik, men förstås hann jag inte skaffa fram det i tid. Senare har jag sett hur många som helst av sådana bord. Igen var jag ute i fel tidevarv.



Det kan också vara lite tvärtom. Det kommer en ny trend och man tycker att "oj, vad det är fult!" Det går en tid och plötsligt tycker man det är riktigt snyggt. Som till exempel stålfärgade detaljer!




Jag kommer att fortsätta "känna" in mig på saker och ting. Allt är inte bara kalla fakta i min värld. Lite hokus-pokus, lite föraningar och lite "titta in i glaskulan" och man kan sen säga "vad var det jag sa?"


Har man ingen spåkula kan man använda taklampan!

Nu har jag på känn att ni alla kommer att få en härlig, fridfull och avkopplande helg framöver. Gör bara mycket sånt som är roligt och bara lite sånt som är måste.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar