fredag 28 december 2012

Kuddar i mängder


 Visst är det underbart att sätta sig framför TV:n och njuta av hur inredarna transformerar fram det ena rummet efter det andra. Man märker att inredningstrender kommer och går lika snabbt som modet inom klädbranschen. Att hänga med i det senaste kräver tid och pengar. Vem orkar tapetsera eller måla om väggarna varje år? Mitt råd som alltid är att inte falla för alla modenycker utan hitta din egen stil och plocka in någon modedetalj som visar att du nog är vaken.



Min soffkamrat har lite svårt med den mängd kuddar som ska placeras ut i hemmet. Nu är de bara en sjättedel av alla de som inredarna i TV slänger omkring sig. Jag förstår om man vill ha tio kuddar i soffan, för jag behöver själv en bakom ryggen då jag ska sitta en längre stund, men var placerar du de femton kuddar som ligger i en välplacerad hög på sängen då du ska krypa ner för natten? Visst är det snyggt, men ack så opraktiskt! Kanske det är tänkt att man ska ha kuddkrig innan man lägger sig i lodrätt tillstånd? Åtminstone jag har ingen kuddhage i mitt sovrum där kuddarna kan bevaras nattetid.

 

Jag har satsat på kuddöverdrag i min kuddsamling. Jag håller mig till en storlek och så byter jag efter säsong eller humör. Jag kan gå runt ganska länge i affärerna innan jag hittar det jag vill ha. Jag har också lyckats invadera mina tre söners studiebostäder med några kuddar för det är så roligt att leta färger.



Kudden på bilden nedan är jag oerhört rädd om. Den har min mormor sytt och gett mig då jag var liten flicka. Hon var väldigt duktig på att brodera och ritade av mönster ur olika tidningar och komponerade ihop. Hennes broderier är mycket välgjorda och unika. 


















Inga kommentarer:

Skicka en kommentar