söndag 9 december 2012

Lite julstämning i alla fall

Vi åkte iväg till den lilla grannstaden för att uppleva lite julstämning och kanske fixa en del av julklapparna.

Kunde inte låta bli att fånga en del av Sunds Trädgårds arrangemang på bild. Det är faktiskt så att jag börjar uppskatta vita tomtar i stället för de traditionellt röda. Som stamkund fick jag en liten cypress som gåva också. Riktigt söt i sin enkelhet.










Några julklappar hittade ner i julgubbens säck sen vi först hittat parkering efter lite sökande.

Så var det dags för julen på Södermalm. Mycket folk, man såg knappt försäljningsstånden. Så fina saker folk tillverkar. Vi passade på att köpa sånt som är ätbart. Hemmet innehåller ren för mycket saker.

 











En av dagens höjdpunkter var förstås lunchen. Efter lite funderande blev det ett ställe mitt i stan där vi fick sällskap av tre Bandidos. Jag måste nog erkänna att jag har lite fördomar här också efter allt man läst i tidningarna, men servitören försäkrade oss om att de är "snälla" bara man behandlar dem väl. Det finns stjärngossar i alla luciatåg om man ska uttrycka sig lite kryptiskt.


 Vi avrundade stadsbesöket med kaffe och bakelse som efterrätt och fick omedvetet lyssna in på samtal om ungdomars planerade Lumia-inköp och konflikter på arbetsplatsen vid ett annat bord. Min fantasi rusade iväg förstås...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar