söndag 23 december 2012

Här var det pyntat ...

Jag ska släppa några bilder från mitt hem så att ni alla får julfrid i år också. Jag förstår att ni tycker så synd om min familj som har en matrona som inte bryr sig om julutstyrsel, men det finns faktiskt ett och annat julrelaterat omkring oss i närmiljön.

Igår hade jag en egen "utrensning". Det blev en hel kasse full med tomtar och icke önskvärda saker som får åka till nån återvinning så småningom. Gamla elljusstakar testades och befanns obrukbara. Vissa saker var brännbara. Det inger en sån skön känsla då man inser att man lyckats skära ned på prylarna i hemmet. Nu bara suktar jag efter lite vita tomtar, änglar, guldpynt ...

Man förknippar vissa saker med resor. I Köpenhamn föll jag för dessa vackra orange-guldfärgade kottar som trivs i mitt kök.

 

Sen bara diggar jag pynt som går i brunt. Fastän jag inte hade innegran kunde jag inte låta bli att köpa dessa bollar och girlander. Nu får de cirkulera i huset varje år.

 















Min lilla ginnalalönn fick lite pynt i år. Men, usch så det var kallt!









Änglabordet

Visst sjunger de vackert!


I år ska ljustomtarna tuttas på

Lokalt hantverk

Nu riktigt ser jag fram emot julmaten som nästa anhalt på helgen. Smakliga måltider!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar