måndag 24 december 2012

Julaftonseder





Som tur är har vi kvar ett stereoset  med skivspelare för vinylskivor för det hör till julaftonmorgonens traditioner att vakna till Elvis julskiva.

 


 

När julskinkan fått skjuts in i ugnen var det dags för besök på två gravgårdar. Det var så vackert med den vita snön. Vi tog en omväg via Larsmo och njöt av det vackra landskapet.



 

Hela familjen deltog i en omgång av Pampasspelet. Uppdelade i tre lag, två man per lag, förkovrade vi oss i fakta om Österbotten. Jag vill inte skryta med vem som befann sig på det vinnande laget när vi reste från Gamlakarleby till Sideby och tillbaka igen ...

En god julmiddag följde med mammas plommonblamagé som efterrätt. Nu är det bara att vänta på julgubben ...

Jag gör också ett par dagars uppehåll i bloggandet, behöver vänja mig inför resan i januari.

Jag önskar er alla den julhelg ni helst vill ha!





God Jul!

1 kommentar:

  1. God fortsättning på helgen ! Vi fick också, efter många om och men, tag på Pampasspelet. Vi hann med en spelomgång i går , jag skulle också vilja skryta men kan det inte ! Var nämligen inte i vinnande laget ( det var svårt med namnen på ungdomsföreningarnas kåkar..... Blir lite nostalgisk när du berättar om LP-skivor, Vi har så många trevliga julskivor som vi inte längre kan spela.Hälsn B

    SvaraRadera