tisdag 1 januari 2013

Löften och misslyckanden



Hur har det nya året startat? Här är det blåsigt och varmt, en motvikt till julhelgens gnistrande kyla. Kan det inte vara LAGOM nån gång?

Jag hoppas ni inte uttalat en massa fina löften inför det nya året. Vissa löften är svåra att hålla ett helt år. Ta det i stora drag som till exempel: Jag vill försöka leva mitt liv som en bättre människa, ta hand om kropp och själ på bästa sätt, vara medmänsklig, miljövänlig, tjänstvillig, trevlig ...

Vad sägs om detta? Ett litet steg i rätt riktning och man kan vara nöjd. Vissa dagar kommer att vara otroligt jobbiga också detta år, men låt oss fokusera på de toppendagar vi upplever och låta dem stanna kvar i minnet.

By the way, jag hade nog glömt ett och annat från skumvinskursen för det gick nog inte som det borde. Måste nog ta kontakt med min manlige klasskamrat som också frivilligt var försökskanin och höra om han lyckats upprepa bravaden. Jag kan åtminstone skylla på flaskan.






Det gick alldeles utmärkt att snurra metalltråden fem och ett halvt varv och avlägsna den. Först hade förstås J och jag satt på oss ytterkläder och gått ut i det varma vädret. Nå ja, sen kom jag ihåg att man skulle söka det ställe flaskan där är ihopskarvad och därefter börja låta den ovassa sidan av kniven smeka linjen. Det gick också fint, men vad då? Korken var så liten och det fanns en extra ring runt halsen på flaskan, no way att jag skulle få kniven att löpa över den och dessutom få bort korken. Jag visste inte att man borde kolla flaskan innan man köper den. Eller var det ändå fel på mig? Nej, omöjligt! Det blev att vrida flaskan ur korken i stället och det lyckades perfekt. Och skumvinet passade utmärkt till min räkpizza.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar