onsdag 16 januari 2013

En helt vanlig dag i Kronjuvelens liv



Jag brukar inte skriva vad jag sysslar med varenda dag, men idag ska ni få en sammanfattning av hur denna dag sett ut.

Dagen började ovanligt tidigt. Jag hade ställt in alarmet på sex, vilket betyder att jag vaknade halv fyra och sov slarvigt tills det var dags att stiga upp och gå ut och koppla i motorvärmaren och hämta tidningen. För att verka riktigt duktig satte jag fyr i vedpannan. Ni inser att detta inte är en riktigt vanlig dag ändå.

Jag hade CT-röntgen av urinvägarna klockan tio i Karleby. Kanske man inte borde skriva om dessa kroppsdelar, men jag hör inte till de som hymlar utan säger som det är. Ni som är lite pryda av er kan hoppa över vissa rader. Nå, denna röntgen innebar att jag inte fick äta eller dricka eller besöka toaletten efter klockan sju, så det blev tidig frukost.

Men före Karleby skulle jag vara i Jakobstad halv åtta. Det hör inte heller till vardagen, men eftersom våra avhoppare inom Nedervetil SFP inte ville ställa upp i en liten radiodebatt blev jag tillfrågad igår och snäll som jag är lovade jag komma. Det var inte en debatt med motståndare som vid de två tidigare tillfällena utan en diskussion om byapolitik och det aktuella läget i kommunalpolitiken tillsammans med Pedersöres styrelseordförande. Jag har ännu inte hunnit lyssna på det så jag skäms inte ännu ...

Tyvärr fick jag tacka nej till kaffet, men satt kvar på en liten pratstund innan jag körde hem igen för att fylla på ved i pannan. Sen var det dags att bege sig till den andra grannstaden. Jag har sprungit ganska mycket på olika röntgenundersökningar (kanske det är därför jag ser så strålande ut) och har kunnat konstatera att det finns många sköterskor på MÖCS med svenska som modersmål. Så även denna gång. Det var en f.d elev som var väldigt pratsam och bjöd mig en och en halv liter vätska som skulle inmundigas på en halvtimme. Efter det var jag inte längre törstig. Sen in för injicering av kontrastvätska och fotografering.

När allt var klart var jag mogen för lunch. Ja, före det hann jag med att köpa en ny bikini. Tidigt fredag morgon susar jag iväg till varmare trakter, men mer om det sen.

Hör ni till de som tycker om att prova kläder i lysrörsvänliga små rum? Speciellt då man står där med bara jeansen på och ser hur vackert kärlekshandtagen sveper böljande ut ovanför byxlinningen. Vackert är det också med gulliga fläskklimpar som sticker upp under armarna då bikiniöverdelen är på plats. Jag tror minsann min plastikkirurg missade lite här. Om jag vänder ryggen till så kan man upptäcka långa ärr på ryggen som går härs och tvärs, men vem har nu ögon i nacken? Ja, en skönhet har inget lätt liv.

Men bikini hittade jag, inte orange som jag hade tänkt mig, men jag valde utgående från en modell som var bekväm.

 

Nu var det minsann dags för lunch. Jag kände för pizza och tyckte det var riktigt OK att sitta ensam på restaurang och ge näring åt hullet. Betjäningen var god men pizzan får vitsordet 7.




Jag hade ren tröttnat på stan, men tog en sväng via handarbetsaffär och några klädaffärer. Titta så vackert pastelligt ni ska klä er i vår.

 


Jag träffade också på en god vän och fick en trevlig pratstund.


Nu får det räcka, några politiska samtal och mejl blev det sen jag startat upp datorn och nu har ni väl somnat?

3 kommentarer:

  1. Vilken trevlig blogg du har och trevlig resa, vart ni nu än är på väg! :)
    Hälsningar, Johanna (vi diskuterade ju så vilt i lördags och jag "la" nog din blogg på minnet! ;))

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack ska du ha! Suck, du som är så ung har så lätt att minnas! Men jag kan trösta dig med att minnet blir sämre med åren, men visdomen tilltar. :)

      Radera
  2. Jo, jag har ett alltför bra minne, men jag har även en sambo som int har na minne alls så jag ska minnas allt för två! ;) Det är ju bra om något tilltar när man blir äldre, förutom åren då! :) Vi ses!
    H, Johanna

    SvaraRadera