lördag 12 januari 2013

Grått och vitt

Då vi byggde vårt hus var grått en av mina favoritfärger, passade mig egentligen inte alls. Följaktligen gick inredningen i huset i kök och vardagsrum i grått och vitt. Det blev en kall atmosfär tyckte jag senare och när vi bytte ut köksluckorna fick det bli betydligt varmare färger.




Jag tycker fortfarande att grått är snyggt, men på andra. Därför var det ganska lätt för mig att sticka den lilla pippitröjan i grå toner. Jag hoppas bara att mamman också tycker det är OK, annars kan hon lägga tröjan längst bak i skåpet. Jag är glad över att ha fått ge gåvan och det är huvudsaken. Med det vill jag säga att pippitröjan är helt klar och färdigmonterad. Yippiee!

Jag blev också sugen på lite mer stickande så jag köpte garn till en pippitunika åt mig. Men det kan ta länge innan den är färdig - om den alls blir det...

Grått garn blev över från tröjan så när jag besökte en god vän för att umgås och ta lite bilder (kommer i morgon) fick jag idén att hon ska få en disktrasa/dammtrasa som matchar inredningen. Och den är också klar!




3 kommentarer:

  1. Tackar på förhand för disktrasan
    goda vännen

    SvaraRadera
  2. Tröjan ser jättefin ut! Den kommer att passa utmärkt på Edvin på kommande vinterpromenader! Stort tack! Hälsningar Lina

    SvaraRadera
    Svar
    1. Allt klär en skönhet! Din mor visade gulliga bilder på Edvin. Ta till vara på babytiden, den är kort. Varma hälsningar från Croneby.

      Radera