lördag 5 januari 2013

... och de premierade är ...




Det är roligt att få uppmärksamhet om den är i positiv anda. Kronoby kommun uppmärksammade folk inom kultur och idrott på sin årsfest i torsdags. Både jag och J var inbjudna, jag som förtroendevald och han som ordförande för en idrottsförening. Och gissa vad glad jag kommer att vara på måndag då jag får delge mina seniordansare att de utsetts till årets motionsgrupp 2012!



Jag vet inte hur många gånger jag kommer att framhäva detta hur viktig seniordansen är för oss. Den ger enkel motion, men den ger också stimulans åt hjärnan då man ska hålla reda på de olika turerna och försöka få informationen att ta sig vidare till armar och ben. För att inte glömma skrattmusklerna! Det finns inget som ger upphov till spontana skratt som då man "råddar" bort sig och det gör vi alla men tack och lov vid olika tillfällen så dansen löper oftast vidare i någon form.


Sen tror jag mycket på musikens välgörande effekter. Då man kan en dans något så när kan man fokusera extra på musiken och ryckas med. Det är som min företrädare inom seniordansen sade då hon tillsammans med mig mottog utmärkelsen: Om vi kommer till danstillfället med sura miner så går vi alltid därifrån med glatt sinne!

3 kommentarer:

  1. GRATTIS seniordansare och ledare!! Den premieringen gick till rätt grupp :)

    SvaraRadera
  2. Instämmer med Lena! Vilken tur seniorerna har i Krombi som år efter år får dansa med inspirerande ledare.

    SvaraRadera
  3. Jag tackar så smickrande mycket.

    SvaraRadera