torsdag 17 januari 2013

Kallt och varmt

Ibland kan man få till ett blogginlägg utgående från vitt skilda saker och bilder. Det gäller att använda den kreativa ådran som ibland pluppar upp till ytan.

Det är kallt idag och det var kallt igår kväll. Som en god mor passade jag på att byta sängkläder åt de två gossar som kommer hem till helgen. Man måste vara extra snäll då man själv är bortrest. Då jag rumsterade om i den dammallergiske sonens bädd slog dig mig hur kallt det är och kommer att så förbli hela natten. Ut med rasket!


 


Nu när jag just hämtat in täcke, kudde och bäddmadrass känner jag mig mycket nöjd och riktigt njuter av att tänka på hur många kvalster jag mördat i natt.

Det som gläder mig ännu mer är att jag fick användning av mina fina klädnypor modell jättestora. Om ni minns så har jag en förkärlek för såna och jag kunde inte motstå att köpa de här när jag hittade dem i en affär. Säkert skulle jag få användning av dem och tjoho nu var de perfekta.

 

Sen till värmen. Vi har ett spisrum som kallas så för att där finns en spis - enkel matematik. Men vi eldar väldigt sällan i den. Igår kom dock min goda hälft på att det skulle sitta skönt med en brasa och jag tyckte det samma. Vi tycker oftast lika, speciellt om jag har sagt hur vi ska tycka, men nu var det faktiskt hans initiativ. Vi är ju faktiskt solo inne i veckorna numera. Åh, vad det värmde skönt. Det skulle ha varit väldigt fin glöd att grilla korv på, men vi var mätta och belåtna så det fick vara.







Till sist ska jag vidarebefordra till er vackra tulpaner som jag själv fick häromdagen av en trevlig granne. Jag kommer nämligen att ha uppehåll i bloggskrivandet en dryg vecka för att hämta mer värme och inspiration från Hundöarna. Jag borde vara i gång igen söndagen den 27 januari. Glöm inte bort mig utan titta in då!





 Ha det gott och jag vet att kylan vi har här just nu ger vika om någon dag. Njut av livet!


4 kommentarer:

  1. Oj, det låter skönt med sol och värme :) Ha en skön och trevlig resa och njut av livet :)

    SvaraRadera
  2. Tack så mycket. Hoppas ni kan se fram emot sportlovsresan som vanligt.

    SvaraRadera
  3. Vad skön! Önskar dig och Kusin en riktigt avkopplande vecka!

    SvaraRadera
  4. Trevlig resa, njut!

    Tack för ditt fina inlägg i ÖT idag.

    SvaraRadera