lördag 1 mars 2014

På spåret

Jag söker och finner lugn och ro i naturen och så länge maken lastade på blivande ved (vad heter "rankona" på riktigt?) så traskade jag omkring i environgerna kring sommarstugan och 'mobilfotade' små och stora ting.

Naturligtvis njöt jag av lugnet och friden och längtade till sommarens värme.

Här följer en bildkavalkad av sånt som fascinerar mig:

Gäster som skalat kottar
 Stenar och mossa är otroligt vackert!



 
Egentligen inte så förtjust i klippta träd, men den här är OK

Denna har jag själv skapat - tänker lite bonsai...

Vad kan dessa vackra vintergröna växter heta?
 Storgranen fick celebert besök. Det behövs nästa två kronjuveler för att få armarna runt stammen. Min favoritgran som inte får försvinna eller blåsa omkull eller bli träffad av blixten!




Ibland tycks det finnas lebensraum för hur många små granar som möjligt. Om tvåhundra år kanske en har konkurrerat ut de andra och vuxit upp till en ny storgran ...




Vackrare i verkligheten - lila knoppar på en klibbal vid stranden

2 kommentarer:

  1. Svar
    1. Det tackar jag för. F.d. modersmålsläraren ska sätta det bakom örat ifall jag hamnar i skogsarbete framöver. Man lär så länge man har elever.

      Radera