tisdag 18 mars 2014

Stadsfynd

Medan jag satt och väntade på att få visa upp mitt prydliga ärr för den duktiga kirurgen satt jag och bläddrade i en svensk (!) veckotidning. Det är i och för sig riktigt uppmuntrande att hitta en sådan på vårt centralsjukhus. Jag kunde inte låta bli att ta ett foto av en replik som man menade att Järnladyn Margaret Thatcher uttalat under sin politiska karriär:


 När jag parkerade på Mannerheimplatsen inne i city blev jag tvungen att hoppa ut ur bilen igen (och ni vet hur jobbigt det är då ratten sitter i magen då benen är korta) för att fota massor av stackars små frusna tulpanskott. Jag fick höra av vår naturväktare Hans Hästbacka i radion i morse att blomlökarna klarar ganska mycket kyla, men fryser de ordentligt så blommar de inte detta år. Men so what? Det kommer nya år och nya blomlökar ...


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar