söndag 16 mars 2014

Klart för leverans!



Vad jag har njutit då jag tillverkat babymössor på löpande band. Det är så mjukt och fint att sticka i babygarn och bara rätstickning vilket gör det ännu lättare.

Och alla färger! Jag som är ett färgfreak har köpt de vackraste pastellfärger och snål (eller ekonomisk) som jag är har jag stickat upp vartenda garnnystan. Det gick så jämnt ut att kanske 40 cm vit tråd blev över. De sista hjälmmössorna blev inte så vackra i min smak, men jag kan tänka mig att smaken kan vara lite annorlunda i Nepal och Etiopien.

Det blev till slut tjugosex stycken mössor som jag hoppas kommer väl till användning för små gulliga bebisar i främmande land. Men vad ska jag göra nu? Jag har ett par skrynkelsocker som ännu saknar fötter och en väst som vill få knapparna flyttade och en tröja från början av tvåtusentalet som eventuellt borde sys ihop ...

Men kanske jag får inspiration till något intressantare inför sommarsäsongen ...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar