lördag 22 mars 2014

Roses, here I come ...


Nu är jag inspirerad då jag stiger upp klockan fem för att blogga. Jag till och med satte i gång med att stryka skjortor på kvällskvisten igår. What's up?

Jo, jag beställde flyg + hotell till Visby, Gotland igår kväll. I månadsskiftet juli-augusti lyfter vi och spenderar fem dygn på min drömort i rosornas tid.

Själva planeringen är för mig nästan halva resan. När datumet för avfärd närmar sig börjar jag gruva mig för alla onödiga saker. Säkert blir nån av oss sjuk, ligger i maginfluensa eller dylikt. Och packandet känns jobbigt. Men sen när man väl är på väg då är det bara skönt och den lilla nyfikenheten - hur ser det ut på hotellet? Alla nya intryck ger underbara upplevelser som sen blir till minnen för livet. Visst kostar det, men nog smakar det desto mer.

Men innan det bär av till Gotland får jag suga på små resekarameller: Vasa (idag), Helsingfors (nästa helg) och Stockholm (1 majhelgen). Visst har jag mycket att se fram emot ...


2 kommentarer:

  1. Oj så tidigt upp, nu ska jag försöka om det lyckas.Ser att du hunnit med mycke då man stiger upp tidigt.Fortsätt att ha det bra.Roligt att läsa tack o god-natt.
    marit

    SvaraRadera