onsdag 19 mars 2014

Taggad

Häromdagen blev jag ordentligt taggad, åtminstone två gånger.

Ni har kanske följt med trenderna inom krukväxtvärlden och fått er till känna att det är dags för kaktusarna nu. Det är säkert två månader sen jag inhandlade en pytteliten kaktus som passar in i min pyttelilla orangefärgade ytterkruka.

 
I måndags skaffade jag tre lite större kaktusar för min tredelade svarta keramikkruka. Det var då jag taggades - av kaktusarna. Det är inte lätt att få motsträviga kaktusar ur plastemballaget. Ni vet hur det är då man får stickor eller taggar i tummen - det svider och irriterar. Naturligtvis var det högra tummen och jag vet att jag är dålig på finmekanik då det gäller vänster hand så jag lät bli att försöka operera ut de små små taggarna. Hade det varit andra tummen skulle jag direkt ha plockat fram en nål, snittat upp överhuden och plockat bort orosmomenten med en pincett.

Men idag för de små taggarna inget oväsen så det är lugnt (och förstås ett väldigt litet problem i världen, men jag älskar att skriva om de små, obetydliga sakerna ...).




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar