torsdag 27 mars 2014

A nice cup of tea

I min nya hälsovåg ingår oftast fyra muggar grönt te varje dag. Jag avslutar frukosten med två muggar och sen dricker jag mer på eftermiddagen eller kvällen eller både och. Eftersom jag besvärades av högt blodtryck efter operationen drog jag ner på kaffekonsumtionen och det finns dagar då jag helt avstår från kaffe. För mig är det inget problem för jag har aldrig varit beroende och började dricka kaffe först under studietiden.

Oftast brygger jag mitt te i mammas lilla rostfria panna som räcker till precis två muminmuggar. Sällan använder jag färdiga tepåsar utan portionerar upp två teskedar i min lilla tebehållare som ryms precis i pannan, låter det dra i två minuter (blir beskt om det står för länge) och njuter.

Det finns grönt te med så många smaktillsatser och också i ekologisk form så man blir aldrig trött på det. En favorit jag kan rekommendera är grönt te med mintsmak - fräscht och välsmakande.



bara älllskar min gamla teburk!


...å de va Mumin ...

2 kommentarer:

  1. Angående grönt te, Twings,...så läste jag att det innehåller socker...kan det vara möjligt ?
    farmor i Jakobstad

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag läste samma sak, men jag kan inte tro att det kan vara fråga om raffinerat socker. Åtminstone har jag inte känt av nåt sött i mina tesorter så jag tänker inte grubbla mer över det. Jag tror fortfarande att grönt te gör mer nytta än skada. Med tro och tilltro kommer man långt ...

      Tack för kommentaren.

      Radera