måndag 24 mars 2014

Testning på gång

Nu har jag testat - och misslyckats!

Den här gången gällde det toalettstädning. Enligt reportage i lokaltidningen ska en skoltoalett städas på 84 sekunder.

Alltså skred jag till verket och kastade en blick på armbandsuret då jag startade. Fastän jag inte ägnade mig åt golvytan så blev det stor överskridning i tid. Jag klarade av det på fyrahundraåttio sekunder.

OK, jag saknar utbildning men har nog en viss vana. Perfekt blev det inte heller så jag kan inte skylla på pedanteri. Å andra sidan används inte min toalett av hundra barn heller.

Medan ni funderar på detta kan ni tänka på att alltid stänga locket på WC-stolen efter uträttat ärende. När man spolar lär droppar sprida sig upp till sex meter från stolen. Tänk på det i maginfluensatider!



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar