torsdag 20 mars 2014

Internationella glädjedagen

Vi har en massa temadagar och FN har instiftat internationella glädjedagen som infaller just idag, 20 mars.

Jaha, och vad har jag hittills haft att glädjas åt? Jo, jag sov riktigt bra i natt och kände mig tämligen pigg ren klockan sju.

Mina fantastiska gymnaster bringade mig glädje som vanligt fastän jag hade glömt Dennis hemma (alltså CD-skivan jag planerat använda), men jag hade musik med så det blev lite improvisation, vilket betydde både salsa och tango i en grupp. Men vi glömde inte magmuskler och benstyrka och det gläder mig så här efteråt.

Glädjen fortsatte då jag kom hem - eller inte. Timingen var lite tight idag. Ett bokat möte på kommungården och ett kvällsmöte störde surdegen som stod på jäsning - trodde jag. Samtidigt som jag värmde ärtsoppa började jag kladda med degen som inte såg ut som den borde och snart fanns det spår av mina geggiga händer på golv och mjölpaket. Nej, det tycks inte vara min grej det här med surdegsbröd. Men jag ska återkomma till det i ett senare blogginlägg.

Jag brukar inte hänga ut mina nära och kära på bloggen, men jag vill illustrera glädjen i ettårsleendet. Därför ser ni inte vem det är and my lips are sealed ...


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar