söndag 30 mars 2014

Nu är jag förB...

... för nu har två morgnars och en kvälls bloggarbete gått förlorat på grund av min pekplatta eller kanske e-bloggerappen som vägrat lyda min minsta vink. Nu tar jag korta versionen och den kan bli lång...

Alltså igår morse vaknade jag tidigt på hotellet, tog en dusch och kröp tillbaka ner i sängen för att slänga iväg lördagens blogginlägg, vilket lyckades och jag var nöjd.

På kvällen märkte jag att jag hade skrivit ett r i stället för ett t och ville naturligtvis rätta till det. Det lyckades inte via appen så jag gick in direkt såsom på riktiga datorn och finemang ... men ...

I morse då jag skulle fortsätta mitt bloggande rullade inlägget från igår orättat och var liksom i vägen. Nåväl, jag skrev dagens inlägg och försökte ladda upp det, men nu ville inte nätverket på hotellet vara med - trodde jag.

Jag testade på nytt hos fysikerplantan, men icke och han hade märkt att jag lyckats få bort gårdagens blogginlägg (rubrik Hagnäs). Vi tog en promenad längs Arabiastranden och jag och maken började klättra upp för backen mot Österbotten.

Väl hemma testade jag på nytt, men det ville sig inte. Nå, jag skrev av mitt inlägg och lade till bilder och inledde med ett anförande om "kråtasi" (=strul). Jo, allt såg fint ut, men fortfarande ville appen snurra på med sitt försök att ladda upp materialet och på varje gammalt inlägg rullade samma text. Vad gjorde jag då? Jo, naturligtvis tog jag bort det! Påföljden var att nu har jag plötsligt två inlägg som är puts väck! Så gissa om käringen är megasur!

Och jag som hade skrivit om Helsingfors och stadsdelen Hagnäs och saluhallen och inköpta tepåsar, om esplanaden och promenader och vårmöte och Kappeli och allt annat viktigt som hänt de senaste tre dygnen. Nu konstaterar jag bara att jag hade en trevlig stund i huvudstaden, har återvänt och ska återge mina tankar om teaterpjäsen vi såg i morgon.

Två bilder hittade jag åtminstone i papperskorgen.

Vy mot Kronohagen och Skatudden

svensk-finsk text i Hagnäs saluhall

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar