torsdag 6 mars 2014

Torsdag

Torsdagar kan ibland vara lite stressiga. Jag har tidigaste väckningen i veckan och börjar min första jumppatimme klockan nio, femton minuter paus och sen kör jag en timme till. Idag hade jag som tur var fysikerfröet (eller jag borde uppgradera honom till fysikerplanta nu då han fått sommarjobb på universitetet hos professorn) hemma så han fixade "karalunchen" och underhöll värmepannan så kära mor hade varmt duschvatten vid hemkomsten.

Min egen lunch blev i lättaste laget, men jag räknade med att jag skulle få kaffe med tilltugg på mötet i Terjärv. Hela tiden medan jag snurrade på funderade min lilla hjärna på dagens blogginlägg och jag fick idén att fånga en vy av det fagra Terjärv och på det viset spinna vidare på onsdagens sittjumppa då vi till takterna av Lycko-Zidéns polka begav oss ut på hemliga resan med händer och fötter och i fantasin hade första pausen i Terjärv. Alltså temat var klart!

Min lilla hönshjärna ville dock inte samarbeta utan precis då jag vek av ut på riksväg 13 kom jag ihåg fotograferingen som inte blivit av. Så viktigt var det inte att jag gjorde en laglig u-sväng utan fortsatte kosan hemåt.

Så här sitter jag nu och kan inte förära er en fin bild av Heimsjön utan ni får hålla er till godo med mina vackra rosor som Jeppisväninnan avlämnat. Och det är inte dåligt det heller!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar