måndag 3 mars 2014

Sviter och tillägg

Jag ska än en gång återkomma till min stora dag. Efter middag bestående av en stor tallrik ädelostsoppa som förrätt och stekt räkfylld rödspätta med klyftpotatis och remouladesås som huvudrätt var kvinnan övermätt och ingen efterrätt fick plats innan kroppen var transporterad till hemmets lugna vrå.

För att få den sista knorren hade jag inhandlat Brunbergs kyssar till kaffet och smällde i mig två stycken eftersom det var två sorter och man måste smaka på båda. Det skulle jag inte ha gjort för jag somnade mitt i Let's dance. Jag hade för avsikt att blunda då det var reklampaus, men pauserna är så långa ...

Följande dag placerade jag de återstående kyssarna på ett vackert fat så att jag kunde njuta av åsynen och känna mig stark då jag visste att jag skulle motstå frestelsen. Den dag man fyller dubbelfemma får man äta två, men sen no more. Hoppas maken snabbt förbarmar sig över dem så jag slipper frestas, men jag är liksom mer sugen på lakrits ...


denna 1.4 l stora raring ska bli muminmammans kakburk

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar