måndag 10 mars 2014

Win-Win

Jag är ganska bra på att fundera ut vissa saker som till exempel nu inför domedagen. Om jag får dåliga nyheter och måste gå igenom de hemskaste behandlingar så åker jag genast och köper mugg eller burk ur Muminserien till Tove Janssons 100 års jubileum. Förstås måste jag finna tröst i nånting!

Men om det går som jag helst vill, nämligen att resultatet av analysen visar att Big C för tillfället är bortrest och nu avvaktar vi och sätter in stöten först då han eventuellt behagar återkomma till mina breddgrader. Då måste ju det firas och det kan man göra genom att köpa mugg eller burk eller alltihop ur Muminserien till Tove Janssons 100 års jubileum ...

Svårt att förlora i det här fallet, men jag hoppas nog på plan B.

Sen kan förstås serien vara slutsåld, men jag behöver inte få nåt direkt utan kan söka land och rike runt.

För en gångs skull har jag lånat bilden från Google, men det är förstås lite obetald reklam också.



4 kommentarer:

  1. Jag hoppas du slipper hemska behandlingar och BigC är "putsväck", och du är verkligen värd alla muggar och burkar. Kramar!!!!!

    SvaraRadera
  2. Håller helt med Yvonne, kram!

    SvaraRadera
  3. ...och jag tänker hålla tummarna så de vitnar och syns långt över fjärden.

    SvaraRadera
  4. Kramgoa tacksägelser till er. Jag känner mig redan styrkt till själ och kropp och klarar vilka besked som helst.

    SvaraRadera