torsdag 28 februari 2013

Drottningens dag

Idag kan man se vem som härskar i bygden, ja, i hela Finland kanske. Ni har väl sett hur flaggorna vajar i vinden, gott folk, det är bara att bocka och niga för Kronjuvelen. Jag är riktigt förtjust i att varje år bli så storligen uppmärksammad. Det värmer hjärtat och snön smälter.

Vyer från Kronoby centrum





 


Morgonen blev dock inte riktigt enligt reglerna. Jag hade råkat få laboratorietid till Malmska och skulle vara oäten och odrucken. Alltså inget kaffe på säng! Vilken besvikelse! Men jag är ganska flexibel och tog igen det med frukost på ett café i Jakobstad med goda vännen. Till min stora glädje upptäckte jag att även Jakobstad noterade min visit och hade hissat flaggan.

Polishuset i Jakobstad

Rådhuset

Nu följer en sportig eftermiddag (framför TV:n) och gruppmöte och fullmäktigemöte på kvällen. Undrar om de bjuder på tårta? Säkert, men först ska rikets första dam (?) pinna fast fina medaljer på två ärade herremän. Det kan hända att de också får tårta ...


4 kommentarer:

  1. Jag bugar och niger och säger: "Stort grattis" !Ps. måste nog medge att jag inte hissat flaggan idag,men först i gratulationskön här på bloggen vill jag nog vara...B

    SvaraRadera
  2. ....och jag hinner än, jag också! Kom ju ihåg att det var februarimars....vilken tur att de flaggade idag så jag blev påmind! Nej, är ärlig och säher att jag nog bara trodde att det flaggades för kallevalla.....men då jag kollat din blogg så blev jag ju liite klokare. Kram! Glömde sätta min stämpel. Jag från andra sidan fjärden. Kram igen.

    SvaraRadera
  3. Försenade gratulationer till dig! Jag förstod nog i går att det var p.g.a. din dag de flaggade,för någon annan orsak kom jag inte på :) Gitta

    SvaraRadera