måndag 18 februari 2013

Marthaslungan


Det räcker inte med en väska eller marthaslunga för mig och något positivt för bloggandet med sig. När jag skulle ta foto på mina väskor fick jag samtidigt städat upp lite bland dem. Jag till och med förpassade min ungdomsdansväska till förintelse.

guld och brons                                                                                                              röda nyanser



antikvitet? amerikansk? sparar av sentimentala skäl



gåva från Thailand av svägerskans syster

Det behövs nästan en väska för varje tillfälle. Det ska vara väskor i färger som matchar klädsel. Det behövs aftonväska, teaterväska, cocktailväska eller liten festväska.

Sen går vi över till den lite rymligare väskan man behöver då man åker till stan. Den behövs också i olika färger efter kappa och årstid. Dessutom borde alla vara utrustade med läppstift, borste och spegel.

stadsväskor

Den viktigaste väskan av alla är tygväskan eller gärna i pluralis. En bör vara undanstoppad i stadsväskan och några i shoppingväskan. Jag avskyr plastkassar och mår dåligt om jag har glömt min lilla tygväska. Så har vi förstås ryggväskan och resväskorna. Inte undra på att det ibland känns lite fullt i garderoberna och tamburen.


I min ägo har jag både ärvda väskor och väskor köpta för två till tre euro på loppis, men de flesta har nog blivit köpta i stundens ingivelse. Är man samlare så är man. Vi kanske får återkomma till skorna ...

2 kommentarer:

  1. Blev inspirerad att börja sortera i mitt eget enorma väskförråd. Är fortfarande på jakt efter den optimala väskan!
    Gillade också inlägget om böcker som väntar på att bli lästa. I min hög ligger för närvarande ca 15 böcker.

    SvaraRadera
  2. Jag tror inte det finns en optimal väska för oss kvinnor, men jaga på du bara!
    Vilka härliga lässtunder du har framför dig. Kanske pensionärer har lite mer tid, eller ...

    SvaraRadera