onsdag 6 februari 2013

Arg och trött!




 Nu måste jag få åderlåta mig lite gällande politiken i vår lilla kommun. Att folk bara orkar spekulera, vilseleda och komma med vad som helst i tidningen!

Jag börjar bli så oerhört trött på den slitsamma process som vi befinner oss i. Om vi alla skulle gå in för att jobba för en självständig kommun med god servicenivå i stället för att satsa energi på sammanslagningar hit och dit och spekulationer och lögner, så skulle livet vara mycket lättare. Alltid dessa påhopp på ledande politiker som gör sitt bästa för att hålla skeppet flytande, jag blir så ARRRG!

Och alltid drar man in hotbilder om sjukvård och åldringsvård. Är någon så blåögd att de tror att vi ska sända våra åldringar för vård till Vasa? Skrämseltaktik och felaktig information tycks vara det som gäller i vår kommun.

Nej, hur ska vi få den här dagen att vända sig till något positivt? Jo, bort med alla negativa tankar, fram med dammsugaren,




 hämta en god bok (Lundbergs Is) som en god vän glatt lånar ut,




lite VM och så får jag lyfta fram i tankarna det fina samtalet med jakobstadsväninnan i morse. Visst finns det massor av positiva saker. Det gäller bara att hålla fokus.







Inga kommentarer:

Skicka en kommentar