tisdag 19 februari 2013

Loppis, lunch och lite oplanerad shopping

Tisdagen bjöd på en stadresa igen, grannstaden i söder. Språkkusinen hade äntligen tid med den årliga lunchen som vi hoppat över en tid. Vi bestämde träff utanför Loppishallen för det var länge sen jag traskat mellan loppisborden.



Det tycks vara lite ebb inom handeln för de båda loppisar vi besökte hade inte mycket sevärt. Till min glädje hittade jag en tvättkorg med handtag, kanske inte så hållbar, men jag testar. På det andra stället kunde jag inte motstå en prydnadskula i keramik och så ska sonen i Hfors få en Tupperwareshaker som present för att jag får tillbringa natten på hans luftmadrass på fredag. Kanske han bakar kladdkaka så skakar jag fram gräddskum.



 




Jag är oerhört förtjust i plåtburkar. Som tur var hade denna Pentikburk en buckla i sig så den fick bli kvar på hyllan. Andra kuriosa ting var den pyttelilla hundboken och en massa tygkorgar med text.


Ni ser väl att väskan på bilden nedanför är helt i mina färger och en sådan finns inte heller i mitt lilla väsklager. Kanske nån inom familjen tycker att jag behöver den till min födelsedag inom kort? (Bara 13 euro)




Lunchen intogs på asiatisk restaurang. Ååååh, vad det är gott! Och efteråt känner man sig lagom mätt och inte alls tung i magen som efter vår finländska kost.



Språkkusinen hade sett att Bjons hade flyttningsrea så naturligtvis måste vi titta in. Jag har en tid haft i tankarna att köpa en lite snyggare jacka som ska matcha de svarta finbyxorna och nu hittade jag den. Halva priset så det var bara att slå till.




 Här får ni lite smakprov på vårens nyheter och snygga kläder till nedsatt pris. Det kan löna sig att titta in.



Härliga geometriska klassiska mönster




 Inspiration inför sommarens fester





Och mycket mer fanns ännu i butiken ...





.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar