fredag 22 februari 2013

Spåra eller ratikka

Det blev tidig start i morse med Pendolino från Bennäs 05.54. Sen väntade styrelsemöte för Finlands Seniordansförbund i Folkhälsans Seniorhus på Mannerheimvägen klockan 12. Före det hann jag utnyttja mitt favoritfärdmedel, spårvagnen. Vant och behändigt hoppade jag på nr 10 och plockade fram mitt laddade elektroniska resekort, viftade med det åt maskinen och tryckte på nollan.


Så här fint har man det på Seniorhuset

Jag är bara så otroligt förtjust i spårvagnar. Jag bara väntar på den dag då jag och min lagvigda köper ett dagskort och åker alla Helsingforslinjer. Oj, vad jag ska njuta. Man ser så mycket då man sitter i spårvagnen och behöver bara bekymra sig om var man ska hoppa av.



På hemvägen från mötet fick jag till och med testa på byte vid Operan. Tur att jag fick vänta lite så hann jag ta några bilder av ... jo, just det, spårvagnar.





Väl framme i Arabia väntade kladdkaka och grädde som behändigt vispades till skum i den nya shakern. Tur att fysikern hade kollat in just det blogginlägget. Mmmm, så gott det var. Vi passade på att fira att familjens krigare lyckas utbilda sig på sex månader.





Inga kommentarer:

Skicka en kommentar