onsdag 27 februari 2013

Förmiddagsbak

Denna vecka hade jag inplanerat en bakförmiddag. Fastlagsbullarna behövde få efterföljare. Jag kom på idén att kolla lite i den gamla nötta bakmappen och hittade några intressanta recept som jag glömt. Åhhh, Lenas smörbullar i långpanna som är så goda, massor med smör och vaniljkräm. Jag lyckades undvika att skjuta upp baket till en annan dag utan plockade snällt fram jästpaketen och satte i gång.




Hoppsan, det blev ett paket jäst över! Hmmm, brödet var på upphällningen. Varför inte fixa ett långpannebröd. Jag tycker om saker som går snabbt, så nu har vi både bröd och bulla i huset - om jag inte bränner det sistnämnda. Ni får se på bilden hur det lyckades.





Brödet blev lite för välgräddat, inte bränt, men när har något som jag tillagat blivit perfekt? Jag måste ha något att sträva till - att bli den perfekta husmodern!

Ibland lever man i en drömvärld ...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar