onsdag 20 februari 2013

Mötesdag

Ibland "patas" eller "sankas" det ihop. För den dialektbefriade kan jag säga att det samlas för många saker på samma gång. Denna dag är en sådan. Jag är just hemkommen från ett möte i Vasa, avreste 07.20 och kom hem 15. Dock behövde jag inte köra själv utan satt i trevligt polischefsällskap som tryggt rattade sin fina Audi. Jag har en förkärlek för det bilmärket eftersom det var pappas favorit. Jag har fortfarande en snygg, gammal, agatbrun Audi 100 GL från sjuttiotalet i min ägo. I samma sammanhang måste jag nämna att jag delar en speciell känsla för PT Cruisers med finanssonen, vill inte ha en sådan, bara titta på.

Fel färg!


Nåväl, som ersättare i styrelsen för Söfuk (Svenska Österbottens förbund för utbildning och kultur, tänk YA!, KulturÖsterbotten, Wasa Teater) hade jag idag äran att besluta om fortsatta förhandlingar om en fusion mellan Novia och Arcada (två yrkeshögskolor i Svenskfinland). Beslutet var tack och lov enhälligt och resultatet läser ni i morgondagens tidning. För övrigt är det svårt att hoppa in på möten som ersättare, man liksom hänger i luften. Jag hade inte heller haft tillgång till alla handlingar märkte jag i efterskott.







Så här känner jag mig idag, en liten beskäftig tant som rusar omkring.




Nu återstår två möten som tyvärr går in i varandra. Först lite i äldre omsorg i Kronoby och sen Kommunförbundets utbildning för fullmäktigemedlemmar på Sursikbacken. Det låter väl intressant? Jag ska försöka lyssna och komma ihåg och kanske lära mig en hel del nytt.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar