söndag 24 februari 2013

Stationsfunderingar

Jag är en mänska som vill vara ute i god tid (för det mesta). Det betyder att det ofta blir en hel del väntetid. Jag var 45 minuter på förhand vid järnvägsstationen igår. Man vet aldrig om det blir problem i trafiken och så vidare.




Denna gång hann jag fundera över hur vackra byggnader man ritade och byggde förr i världen. Ta nu till exempel just järnvägsstationen i Helsingfors (arkitekt Eliel Saarinen). Den är faktiskt mäktig. Lite har stengubbarna gått miste om sin värdighet sen de medverkat i TV-reklam. Inuti är stationen också fin, fastän sittplatserna är för få.



Jag hade också tid att utforska de små boutiquerna i anslutning till situationen. Jag till och med provade en tjusig tunika med spets och volanger, perfekt till sommaren. Den var one size, but not my size. Jag nöjde mig med att ta ett foto att ta fram när jag försöker gå in för en mer hälsosam livsstil, men tyvärr ville det sig inte, bilden är avskuren upp till. Kanske det finns nån som tycker att änglar ska vara mulliga!


Nedre delen av min drömtunika
 
Läckert fodral!
Vad sägs om dessa fräcka stövlar!



Kunde inte låta bli att fånga the Queen herself som gjorde sin kungliga lilla vinkning









Inga kommentarer:

Skicka en kommentar