tisdag 5 februari 2013

Sand och stenar



Jag ska plåga er med lite reseminnen ännu i detta blogginlägg. Jag har en stor förkärlek för stenar i alla former och storlekar. Denna resa tyngdes dock inte kappsäckarna av stenpåsar. Eventuellt fick jag med mig lite sand i skorna.

Det är oerhört skönt att gå barfota i sanden. Att vandra genom sanddynerna var en tung upplevelse, men när man väl kom ner till stranden och den våta och fastare sanden var det himmelrikt att vandra. Mänskorna gick som i lämmeltåg fram och tillbaka.

Ibland satte jag mig ner på en bänk och bara iakttog mänskovimlet och lyssnade på alla språken och fantiserade naturligtvis ihop en hel del historier kring de vandrande personerna.

En konstnär hade producerat da Vincis Nattvarden av våt sand och ett lite vardagligare motiv av Simpsons.







Det schweiziska fotbollslandslaget var på kvällslänk under en av våra strandpromenader. Jag hann bara få serviceteamet på bild. De övriga sprang för fort.





 Jag var mycket nöjd med min nya bikini, bekväm och skön. Visst klär den mig? Se bilden nedan.



Hoppsan! Bara fötterna syns. Kanske lika bra så ...Ni får fantisera resten, ta gärna bort några kilon.




Lite stenar blev det i alla fall, eller ...?



Jo, de är faktiskt ätbara, men man kan ha dem som prydnad om man inte är sötsugen.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar