lördag 9 februari 2013

En både praktisk och estetisk kvinna

Jag hade planerat detta inlägg lite annorlunda, men eftersom min senaste resa fick ett lite snöpligt slut får det bli så här.


När man åker nånstans köper man ofta med sig souvenirer hem. Det är tänkt så för det vimlar av små butiker som säljer samma krimskrams på turistorterna. Hos oss har vi satsat på både vackra och praktiska saker. Det började med tavlor som pryder väggen i spisrummet. Det är tydligen något skumt med Kanarieöarna för den jag köpte i Las Americas behagade dimpa ner i golvet en natt och gick i bitar. Som sagt denna gång blev det ingen tavla och när vi var till Lanzarote på 1900-talet hade vi ännu inte kommit på idén. Jag hade på förhand noga mätt hur stor tallriken skulle vara, för jag har två tomma luckor. Jag hade till och med en liten måttsticka i plånboken, men förgäves.

 

Min favorit: Gustav Klimts Kyssen från Wien


Sen till det praktiska. Trosor behöver man alltid, så det har blivit en kul grej att shoppa ett eller några par på resor. Enkelt och behändigt, in i korgen i skåpet då man kommer hem och så var det med den saken. Tvättmaskinen nöter behändigt upp dem vartefter. Jag tvättar alltid i 60 grader oberoende vad tvättlappen informerar. Något bestämmer man väl själv!



Som jag tidigare nämnt så stryker jag inte mina trosor. De blir så släta och fina då jag drar dem över mina breda höfter.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar