fredag 1 mars 2013

Presenter

Jag hoppas ni inte tror att jag drabbats av vansinne med hänvisning till gårdagens blogginlägg. Men ni borde förstå att jag ofta är ironisk. Det kan ibland vara svårt att veta om jag skojar eller är allvarlig, men regeln är den att om mina skriverier känns frånstötande och kanske sårande så då kan ni sätta det på ironikontot. Jag är oftast godmodig, bara ibland blir jag lite arg och frustrerad och påstridig och lite elak och vass, men inte idag ...

Männen i mitt liv förärade mig med en modern liten grej som jag är mycket förtjust i. Jag fick ett paket med en pekdator, tablett, platta - ja, jag vet inte vad allt denna manick heter. Jag brukar kalla dem paddor, men nu är det ju inte en i-pad, tur för mig för jag går på känsla och jag känner inte för Apple och Mac. Sorry nu bara. Det är precis som med färger. Du tycker om blått och jag tycker om alla andra färger (utom rosa).
 


Nu väntar jag bara på att sönerna ska fixa program, appar och allt nödvändigt, för jag är helt intelligensbefriad i dessa sammanhang. Det enda tekniska jag känner till är försök och misstag. Det fungerar ibland.

Det jag speciellt myser åt är det faktum att också jag ska kunna sitta med min tablett och svischa fram sidor och bilder. Jag tycker det ser häftigt ut och redan det är väl en orsak att vilja äga en sån här sak. Sen får jag känna mig lite världstillvänd under sommarsäsongen på stugan. Jag har ren hunnit tänka att jag måste överge bloggen under semestermånaden, men kanske jag kan fixa något inlägg nu, vi får se ...

Sen är jag mycket lycklig över mörkchokladen jag också erhöll igår. Det är den enda sort som jag kan ha i skåpet utan att smälla i mig halva chokladkakan på en gång. Ni vet, det här med kvinnor och choklad!



5 kommentarer:

  1. Försenade GRATTISAR :) Hoppas att du hade en trevlig födelsedag!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tackar, tackar. Om jag bortser från politiska dispyter före och under fullmäktigemötet var födelsedagen helt OK. Jag ska dessutom fira på lördag med nästan hela familjen. Så det blir mera tårta ...

      Radera
  2. Försenade gratulationer från mig också! Ha en fin helg! :) Hälsningar Johanna

    SvaraRadera
  3. Grattis i efterskott! En sån där padda vore inte så dumt!

    SvaraRadera
  4. Jag har ännu inte hunnit mixtra så mycket med min padda, men den är en kul grej. Säkert bra att ha på resor och då man ska läsa längre dokument. Den är ett mellanting mellan en smarttelefon och en dator. Men den ersätter inte den vanliga datorn helt och hållet.
    Trevligt veckoslut!

    SvaraRadera