torsdag 28 mars 2013

Hos frissan

 

Hos frissan har det hänt saker. Salongen har fått en ansiktslyftning och ändrat färgskalan till svart och vitt. Snyggt! Rummet ser mycket större ut och vilken njutning det är att komma till fräscha ytor. Helt annorlunda än där hemma.




Jag hade beställt tid till veckan efter renoveringen så att jag snabbt skulle få se förändringen. Mitt hår genomgår också förändringar. Klok efter cytostatikabehandlingen för nio år sen är jag medveten om vad som kan hända. För mig innebär det att de nya hårstråna som växer ut blir gråa, men samtidigt har jag en period då håret lockar sig mer än vanligt (då det bara är lätt böjligt).

Jag har alltid kört med en lättskött frisyr. Tvätta, kamma med fingrarna och lufttorka! Nätterna har en benägenhet att göra nya frisyrer, men vem bryr sig, bara jag.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar