onsdag 6 mars 2013

Märklig mojäng


Nu testar jag min tablett eftersom batteriet till kameran måste laddas. Blir spännande att se om jag lyckas få in en bild.

Vinterbild

YES, jag klarade det, men inte utan mycket hjälp av fysikerfröet. Nu återgår jag till min laptop.

OK, det finns en hel del finjusteringar att fundera ut. Ni kanske inte hann se att min bild var jättestor och gick över marginalen, men det fick jag fixat på datorn i efterskott. Dessutom fick jag inte bilden placerad där jag ville ha den utan den kom alltid sist. Nå, kanske vi kommer på det.

För övrigt är tabletten riktigt skojig. Och visst är det skönt att inte behöva behärska all modern teknik. Det är till det man har söner. När nu Hforsstuderanden kom hem för att tillbringa den föreläsningsfria veckan med att skotta in ved i förrådet fick jag otroligt mycket mer uppklarat. 

Nödvändiga appar installerades och en väderwidget möter mig när jag öppnar tabletten. Ja, visste ni vad en widget är? Inte jag, hade bara läst ordet och inte vet jag ännu heller, men jag kan se temperaturen och molnigheten och så vidare.

Oj, vad jag ska njuta av min nästa tågresa då jag får sitta och fördriva tiden med att spela mahjong, gin-rummy, sudoku och vad jag nu hittar bland spelapparna.

Jag har förresten laddat ner en app som visar var mitt tåg befinner sig, om den fungerar, vilket den inte gjorde igår.

PS. Nu är kamerabatteriet laddat igen.

 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar