torsdag 7 mars 2013

Scarfar

Allt i en enda röra


Vid det här laget tror jag ni börjar sätta tokstämpel på mig. Jag ska igen ge uttryck för en av mina manier, vurmer, samlarobjekt, intressen, must-haves ...

Det är inte bara skor och väskor, det är också scarfar och halsdukar. Och det är förstås färger och mönster som gäller - och former. Det finns långa, fyrkantiga, stora, små.

Och så det där att man kan knyta dem på olika sätt. Det ser alltid så snyggt ut då andra bär scarfar, men när jag ska drapera min så blir jag aldrig nöjd. Jag såg i tidningen att det ordnas en scarfskola i nejden under ett evenemang, men naturligtvis är jag förhindrad att delta. Redan på den tiden då vi startade upp ungmarthaföreningen Solrosorna ville jag ha en demonstration, men vi hittade ingen lämplig för uppdraget.

Men visst kan en liten halsduk uppgradera klädseln ganska mycket. En enkel jumper blir nästan söndagsfin med en läcker scarf i rätt färg.

En annan bra sak med att skriva om och fotografera sina ägodelar är att man får städa upp lite i samlingen på samma gång. Mina halsdukar hänger på fem ställningar, men som ni vet är de ofta av ett tämligen halt material så de slinker hit och dit och ibland på golvet.


bruna nyanser

grönt (kameran bleker färgerna tyvärr)


från rött till persiko

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar