tisdag 12 mars 2013

Thailändska presenter

Jag besökte min yngste svåger i helgen. Hans familj består av en thailändsk fru och dotter. Sen de byggt hus i centrala Thailand tillbringar de en månad där per år.

Min svägerska är en riktig arbetsmyra såsom de flesta asiater är. På somrarna plockar hon bär och odlar egna jordgubbar. Tänk, vad vi finländare är lata då vi inte ids späda ut vår hushållskassa. Som barn minns jag att jag plockade lingon och sålde, men numera plockar jag bara för eget bruk. Vackert så!

 Min svägerska är också väldigt givmild och nu fick jag en vacker stor sjal som kan användas som kjol till bikinin om vi får en bättre sommar än i fjol. Jag bara längtar till den riktiga våren med efterföljande sommar. Är jag ensam om den tanken?


Vacker korg i ett främmande träslag

Och jag som inte tycker om väskor ;)

Nämen, korgen blev till ett platt äpple!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar