torsdag 21 mars 2013

Nästan jurist!

Huh, huh! Jag har suttit på juridikkurs hela långa dagen i Vasa. Rummet var litet och varmt, men förplägnaden var ypperlig. Jag fick bekräftat en del saker och lärde mig lite nytt också. Jag antar jag är färdigt utbildad jurist nu, vet det mesta om jäv och har en massa power point-kopior att bläddra i om jag behöver kunskap.



Nej, skämt åsido, ju mer man får veta desto mer okunnig blir man när det gäller förvaltning. Först sägs det till exempel att alla ärenden ska beredas och när jag kontrar med att i Kronoby har den förra styrelsen lyft fram egna ärenden och tagit beslut utan beredning så är det mitt i allt OK. Vad ska man tro? Dubbla budskap? I alla fall blev föreläsaren Kaj Björni (jo, Jim Björnis pappa) och deltagarna bestörta över att vi haft öppna styrelsemöten i vår kommun. Tack och lov är den tiden förbi.




I morgon åker jag till Helsingfors igen för att delta i seniordansförbundets möten och inspirationsdag.


Och så ska jag med nians spårvagn till Verkkokauppa på Busholmen.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar