onsdag 13 mars 2013

Naturvänlighet

Snäll som jag är vill jag också vara snäll mot naturen. Jag har länge kört med så milda kemikalier som möjligt i städningen. Det blir mest tallsåpa, diskmedel och ättika.



När det gäller den egna hygienen försöker jag också där hålla mig till ekoprodukter. Det finns en hel del lokalt producerade sådana. Speciellt sen jag fick cancer har jag varit försiktig med hårvårdsprodukter. Jag färgar aldrig mer håret. Naturen har färgat det grått vid det här laget.



Jag använder kosmetika, men har hittat åtminstone några mer naturliga produkter som är OK. Nån mascara jag är nöjd med har jag ännu inte hittat, men jag sminkar mig inte dagligen, bara då jag har lust.

Nu borde jag ta itu med att kalka ur kaffebryggaren och vattenkokaren. Passar bra när jag tagit fram ättikan för fotograferingen.

För övrigt vill jag rekommendera ett blogginlägg av Underbara Clara postat den 4 mars där hon skriver om gifterna i vårt hem. Jag är glad att jag fått mitt antiplastdille. Inlägget Kemikaliebanta ditt hem hittar ni på adressen: www.underbaraclaras.com





Inga kommentarer:

Skicka en kommentar