fredag 8 mars 2013

Kvinnodag?

Egentligen hade jag inte tänkt beröra kvinnodagen alls. Ni vet min inställning till feminism, men nog är jag ändå lite ambivalent, för jag försvarar kvinnor i de flesta sammanhang.

En närstående frågade varför det inte finns nån "gubbdag". Jag drog ett enkelt svar och sa att det är gubbdagar varje dag!

Min kvinnodag firar jag med mera otrevliga undersökningar på polikliniken i Jakobstad - i händerna på en man dessutom antar jag. Men kanske jag unnar mig ett besök i en blomsterhandel efteråt ...

En mer bestående ros skänker jag alla kvinnor. Njut av livet också denna dag!



PS. Jag har rett ut mina upplevda "kränkningar" med personen i fråga och nu börjar vi från rent bord. Men jag vill upplysa lokala läsare att personen inte är bosatt i Kronoby kommun. Ni kan ha tänkt i fel banor.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar