söndag 24 mars 2013

Längtan till landet

Stugan fanns på plats när stället köptes, små förändringar har skett

Det var väl att ta till det. Jag bor redan på landet, men kanske längtan till sjön passar bättre. Jag kommer att återkomma till temat säkert många gånger ännu för det finns inget så rofyllt och avkopplande som livet på sommarstugan. Ingen elektricitet, nästan inga bekymmer, bara sol och värme hoppas jag på.

Maken besökte stugan förra veckan och hade med sig bilder därifrån och jag fick så "dryyft" som vi säger. Tänk att sitta och njuta i glashuset eller på alla terrasser vi byggt här och där. Vi lever enligt principen att det ska kosta så lite som möjligt och återanvändas så mycket som möjligt. Inga lyxiga detaljer utan övertänkta saker som hittas här och var, i föräldrahemmet, på loppis, här hemma ...

Min pappa har byggt tre lusthus av gammalt material. I bakgrunden Lillevillan

Sommarkök bakom bastubyggnaden med tillhörande glashus


Inuti hittar man en "spegelvägg"

 Så här ser det ut när det mesta är gömt i snö, få se vad som kommer upp i tö?


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar