onsdag 31 oktober 2012

Vargtimmen

Ni har väl märkt att fullmånen lyser? Jag tror det mer är ett kvinnligt fenomen att ha lite sömnsvårigheter, speciellt mot morgonnatten.

Jag var i 40-årsåldern då jag märkte att det inte alltid är så lätt att somna om när man vaknar mitt i natten. Man ligger och vrider och vänder sig och tankarna börjar snurra i huvudet. Ska man tända lampan och läsa lite? Jag gör det ibland fastän jag är medveten om att lilla gubben kanske också vaknar. Men lite måste man få störa då man själv fick störd nattsömn då bebisarna skulle ammas. Läste annars i Kuriren att barn som ammas länge blir intelligentare! Undrar vad son nr 3 säger om detta som fick modersmjölk ända till 2 års ålder på grund av ägg- och mjölkallergi!

Den första tanken då man ligger och väntar på att få sällskap av John Blund är väl att hur ska jag orka i morgon om jag inte får sova? Med tiden har jag lärt mig att inte bry mig. Jag försöker ibland med avslappningstaktik, går igenom alla kroppsdelar och somnar eventuellt halvvägs. Numera går det inte så lätt att lura hjärnan så i stället utnyttjar jag vakentiden till att fundera ut blogginlägg och det är alltid roligt!

Berätta gärna om ni har egna knep. Att stiga upp och drick varm mjölk det vägrar jag! En konjak skulle möjligtvis gå...

På tal om det måste jag få illustrera detta inlägg med en liten inredningsgrej jag köpte på ett bokantikvariat. Jag älskar böcker och köpte två prydande böcker: History of the World och History of Art. Vad tycks?






2 kommentarer:

  1. Grattis Liane, kämpa på!

    SvaraRadera
  2. Tack! Fastän jag innerst inne är en snäll flicka så finns det en fighter där också.

    SvaraRadera