måndag 15 oktober 2012

Slit och släng?

Nej, det kan man faktiskt inte säga om vår trotjänare mikrovågsugnen som sa upp kontraktet i helgen. Den har bott hos oss sen jag var gravid första gången och avkomman är nu fyllda 26. Kanske mikron skulle ha gått att reparera, men med tanke på den höga åldern tyckte jag den behövde få komma till sin sista viloplats.
 
Tyvärr har den blivit utsatt för många hånflin på grund av sin storlek (bl.a av andre sonens kompis, jag minns nog P!). I tidernas begynnelse var apparaterna så mycket större och jag är nog ganska säker på att den nyinskaffade inte har lika lång livstid.

Före

Efter
I samband med en loppisrunda blev det att ta en sväng via varuhuset och den här gången handlade jag nästan enbart efter utseende. Den skulle vara stålfärgad. Visst ser den liten och behändig ut, men jag vet inte om den fungerar. Jag använder mikron nästan endast till att smälta smör då jag bakar. Den känns ändå som en trygghetsfaktor då man snabbt tinar upp mat i den och värmer om det är bråttom. Barnen har alltid kokat sin havregrynsgröt i mikron så vi måste ha en!
Och jag kan ju ha den som klocka!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar