torsdag 25 oktober 2012

Dagens färg ORANGE

Jag hörde på radion i morse att man uppmärksammar våldet mot kvinnor idag.

I dag klär sig än en gång många mänskor i orange, för att uppmärksamma kampanjen "UNiTE to End Violence Against Women".
Det är FN:s generalsekreterare som genom kampanjen vill lyfta fram arbetet för att motarbeta våld mot kvinnor och flickor. Med start i juli har den 25:e i månaden utlysts till orange dag.
Här i Österbotten är våld mot kvinnor lika allmänt förekommande som i landet som helhet, säger Mikael Appel, informationsansvarig på polisen i Vasa.  
http://svenska.yle.fi/artikel/2012/10/25/allt-vanligare-med-okanda-forovare-i-vald-mot-kvinnor)

Fullmäktigemedlemmar, tjänstemän och nämndordföranden samlas i kväll till ekonomiseminarium i Herberts Hus och då går min outfit naturligtvis i orange. Det råkar förstås vara en av mina favoritfärger också.

Är så nöjd med mitt Snö of Sweden-armband som jag köpte på Gardermoen flygplats, Oslo, i augusti (halva priset!)



1 kommentar:

  1. Den kampanjen visste jag inget om, och den kampanjen verkar behövas, du kädde verkligen i orange, fin färg.

    SvaraRadera