måndag 29 oktober 2012

Från talibandrottning till röstdrottning

Tack, tack, tack!
Jag bugar mig ödmjukt för det enorma förtroende jag fått i och med detta kommunalval. Det är väl så att man ska sjunka djupt för att stiga högt. Jag känner ett stort ansvar men samtidigt är jag helt på det klara med att ensam kommer man ingenstans. Jag har mycket att lära ännu och ser fram emot samarbetet med de övriga fullmäktigemedlemmarna nästa år. Men först ska vi avsluta den pågående perioden med budgetarbete som startar nästa vecka för styrelsens del.

Det som gläder mig är att Kronoby hör till de 49 bästa kommunerna enligt HS. Vi får det kärvt ekonomiskt men enligt vår kommundirektör har vi alla chanser att hålla oss självständiga om vi hör till de bästa kommunerna. Låt oss sträva till det!

Vi hade en trevlig valvaka på St 1 igår kväll med god förplägning och allt så väl ordnat. Tack!

Och främst av allt är jag glad att vi visade att den politik som SFP fört lönar sig. Ett mandat till är stort plåster på såren för den senaste tidens turbulens och personliga påhopp.










Ensam gick jag hem i månens sken genom ett tyst centrum
Valvakan 28.10.2012

4 kommentarer:

  1. Ett stort grattis till ditt fina valresultat! Och så bra att just du blev röstdrottning.

    SvaraRadera
  2. GRATTIS Grattis grattis :) Vilken metamorfos! ;) Jag önskar dej ork för de 4 kommande åren!

    SvaraRadera
  3. Älskar rubriken :) Grattis än en gång!!

    SvaraRadera
  4. ja, kärt barn har många namn. Jag har också blivit kallad superfjolla och Agda Nybergs efterträdare. Det är bara att suga i sig...

    SvaraRadera