söndag 14 oktober 2012

Valkampanjen inleds

Ibland händer trevliga saker, som till exempel igår kväll. Vi kände för att åka till Jakobstad och äta en bit. Det samma tänkte tydligen några andra kronobybor så vi bad dem sätta sig vid vårt bord och vi hade en mycket gemytlig kvällsstund med allehanda diskussioner, också politik. (Jag tror bestämt våra änglar hade viskat i våra öron att söka oss till just den restaurangen!)
Vi åt dessert också

Inför SFP:s valkampanjöppning i Gillestugan, Nedervetil har jag till och med inhandlat en valklänning (inte balklänning). Jag borde få den på mig rätt väg :)
Det ska bli roligt att träffa alla andra SFP-kandidater och höra deras tankegångar.
En sak som oroar mig är att man ofta går åt det parti som har majoritet. Det är som om det är lättare att vara i opposition. En del tycker att svenskheten inte behöver betonas, men för mig är det en viktig sak. Dessutom tycker jag att det ryms så många olika åsikter under SFP:s paraply. Vi kämpar ju alla för en bra kommun.
Nu hoppas jag att alla SFP-are kan enas om att vi i första hand ska satsa på fortsatt självständighet för det är det som är grundplåten till en god servicenivå. Vi sköter våra egna vägar bra (de dåliga är statens), vi samarbetar med våra grannkommuner, vi har bra skolor (även byskolor) och fortsätter underlätta byggande av bostäder för äldre. Vi har tagit i bruk en ny hälsostation i Kronoby centrum och vi strävar till att hålla kvar mottagningar i alla kommundelar. Ger vi upp vår självständighet riskerar vi detta!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar