onsdag 3 oktober 2012

Har vi haft en sommar i år?




När man ser tillbaka på de månader som flytt undrar man om vi faktiskt hade nån sommar i år. Själv lever jag på månadsskiftet april-maj då min man och jag besökte vår son som studerade en termin vid Wirtschaftsunivärsitet (WU), Wien. Det råkade sig att vi hade det bästa vädret i Europa med en temperatur på 28-29 grader. 
Detta förlängda veckoslut har jag återkommit till i minnet under hela sommaren som annars innehållit både glädje och sorg. Det har varit sjukdom och begravningar, men jag väljer att fokusera på de positiva händelserna såsom yngste sonens studentexamen, resan till Skellefteå för att uppleva Lars Winnerbäck live, Hforsstuderande sonens nya bostad på Majstranden, min upplevelserika seniordansledarträff i Ålesund, Norge (den stora kråkan i ett tidigare inlägg bor där).


 Det har varit ett uppsving för färgen orange i sommar och det har alltid varit en av mina favoritfärger. Men gissa vilka skor som varit mest i användning i sommar, stövlarna eller de små sandaletterna jag fyndade i Wien? 





Men vi ska avsluta med att tänka positivt. Rhododendron vill ha mycket vatten och i år har vi inte behövt ge extra vatten.

Visst erbjuder höstens buskar också vacker blomprakt och färg.




2 kommentarer:

  1. ja, nu hittade jag fram till din blogg och har läst dina inlägg grundligt. Radioprogrammet satte jag även ett grundligt lyssnaröra till. Du är säker på din sak, du vet vad du vill. Bra! Dessutom märker man att du vet vad du talar om. Plus din fina sida till att se allt positivt då du skriver i din blogg (och med lite ironi....). jag sätter dig till mina Favoriter:)
    vännen på andra sidan fjärden

    SvaraRadera
  2. Tack vännen för att du finns i min omgivning. Jag hämtar styrka från alla mina trogna vänner som ger mig sitt stöd.

    SvaraRadera