onsdag 24 oktober 2012

Intet är som väntans tider...

Ibland går inte allt enligt planerna. Det var dags för min fjärde läkemedelsbehandling och läkarbesök ingick. Att vänta tjugo minuter på läkaren går an om man råkar hitta ett sudoku att fördriva tiden med.
Mina vita blodkroppar var inte ännu riktigt på rätt nivå men det fixades med ett laboratoriebesök för att kolla om de var på stigande.


onkologiska polikliniken

I labbet kände jag mig nästan som en VIP. Det var ganska fullsatt men jag fick en brådskande kölapp och behövde bara vänta några minuter. Man lovade snabbt svar (15 min) och jag hann med kaffe och kex.
Svaren kom och nu visade det sig att mina hjälpsamma vita poliser till och med gått över gränsvärdena. Det föranledde läkaren att skicka mig på nytt till labbet för att kolla upp CRP och urinvägsinfektion. Det gick också snabbt.
Jag var redan inställd på hemfärd när jag fick veta att allt var OK och "gifterna" skulle få tillträde till min kropp.

dagen utsikt
Juvelens nya krona!


För att ytterligare förlänga proceduren råkade förstås "droppmaskinen" vara på krångligt humör (ville väl ha en lovdag) och kom med larm var femte minut så man fick byta ut den till en annan.
Jag hade dessutom fått en frågeblankett att fylla i där sjukhuset (Kiuru) ville veta hur allt fungerat under mitt poliklinikbesök. Visst satte de mig på prov, men jag gav dem gott vitsord för allt löpte smidigt. Det enda minus de fick var att apotekspersonalen har lunch samtidigt och man får vänta på medicin 45 min extra ibland.

Men den som väntar på nåt gott väntar aldrig förgäves. Solen började skina och storstadssonen (som inte förlovat sig, det är hans namne) är på väg hem med kvällståget. Dessutom ska Mia (miasmanus.wordpress.com) leverera en lånekamera åt mig som jag ska få testa i två veckor.

2 kommentarer:

  1. Krya på dej,du ska se att allt ordnar sig till det bästa. På tal om politik så var din insändare i Öt angående centerns valprogram, MITT I PRICK inget annat parti än centern har kommit på en sådan ide att tala för personalens bästa med att utöva polisanmälan och sparken, en intressant kombination.

    SvaraRadera
  2. Tack. Sossarna tycks också vilja klämma åt oss med att tvinga fram orienteringsbesked. Räcker det inte med att de tror sig veta folkets vilja då endast hälften har besvarat enkäten. B-J Skullbacka hade ett bra bemötande gällande deras demokrati då deras representant upprepade gånger kört över fullmäktige genom att bordlägga en motion.
    Innan och om man tvingas ta ställning måste man veta mera. Vilka kommuner är med, vad får man, vad blir man utan osv. Det är inte alls skrivet i stjärnorna att kommande fullmäktige ska säga sista ordet.

    SvaraRadera