onsdag 17 oktober 2012

Loppis

Jag lockade med kusinen till Jakobstad igår. Lunch och cafébesök drar alltid. Dessutom satsade jag på "hemliga resan" eller egentligen två.
Första resan gick till Ekorosk. Dit hade hon aldrig varit och gjorde hon inte ett fynd på vägen?! EN TÅGVAGN vid ett skrotupplag. Den var läcker ansåg hon. Nåja, hon fick nöja sig med det stora fyrkantiga glasfatet som funnits i min gamla mikro som var på väg till nya marknader, metallåtervinning.
Sen begav vi oss till Retro och två övriga loppisar. Dagens fynd var för mig en enkel svart väska för 2 e (jag använder sällan svart), två kuddöverdrag till sommarstugan (à 40c) och en Pentikskål till yngste sonen som samlar på Mansikka som inte längre är i produktion. De kopparfärgade burkarna köpte jag i söndags för 30c styck.


 



 På hemvägen blev det sista hemliga resan, Killingholmen, med sina nya fina hus. "Oj, varför bor jag inte här?" var det nån som sa. 



Förhandsröstningen inleds snart. VET DU INTE VEM? - SÅ RÖSTA PÅ NUMMER FEM!!!                                                                                                                  






Inga kommentarer:

Skicka en kommentar